Общи въпроси

В този раздел ще намерите всички често задавани въпроси.
Ако имате нужда от допълнителна информация, не се колебайте да се свържете с нас .

Къде мога да прочета пълните условия на наем?

Може да прочетете условията ни като ползвате този линк.

Къде се намират офисите на компанията?

Пълна информация за офисите ни, може да откриете тук.

Какво е работното време на офисите на VIVO Rent A Car?

Офисите на компанията работят от 09:00 – 18:00, почивен ден – неделя. Офисите обслужват клиенти и извън работно време, при предварителна уговорка и такса.

Заплаща ли се допълнително, ако часът на наемане или връщане е извън работно време?

Има такса „Извън работно време“ в размер на 20€ за обслужване в часовия интервал между 18:01ч – 08:59ч. и почивните дни.

Предлагате ли доставка до хотел/адрес?

VIVO Rent A Car предлага доставки до всеки хотел или адрес в България, при предварителна заявка.

Може ли колата да се върне в офис, различен от офиса на вземане?

Връщането в офис различен от този, в който сте наели автомобила се нарича „Еднопосочен наем“. В зависимост от отдалечеността, може да Ви бъде начислена допълнителна такса. Прочетете нашите условия за наем за повече информация.

При какви условия ще бъде начислена такса за доставка?

При избор на място на наемане/връщане, различно от офис на VIVORENT, може да бъде начислена такса за доставка, която се изчислява автоматично в процеса на резервация.

Позволено ли е излизането в чужбина? Кои държави са позволени?

VIVORENT предлага възможността да посетите съседни държави с наетия автомобил при предварително запитване и одобрение. Възможни са при предварителна заявка и одобрение за съседни на България страни (Гърция, Македония, Сърбия, Румъния ). Начислява се административна такса в зависимост от наетия клас автомобил. Посочената административна такса е при посещение на една от изброените страни. За всяка следваща страна, клиентът заплаща допълнителна такса в размер 50% от таксата за първата страна. Депозитът се удвоява. Повече информация тук

Има ли допълнителна такса за излизане извън граница?

Начислява се административна такса в зависимост от наетия клас автомобил. Посочената административна такса е при посещение на една от изброените страни. За всяка следваща страна, клиентът заплаща допълнителна такса в размер 50% от таксата за първата страна. Депозитът се удвоява. След одобрение е нужно да изпратите данните от паспорт/лична карта и шофьорска книжка, най-малко 3 работни дни преди началото на наема.

Има ли минимална възраст за наемане на автомобил?

Минималната възраст е 21 години, шофьорът трябва да има книжка от минимум 2 години. Наематели, които не отговарят на тези изисквания заплащат такса “Млад шофьор” 6 €/ден и двоен депозит. Възможни са ограничения.

Има ли ограничение в километрите, които може да измине наетия автомобил?

Няма ограничения в пробега на наетия автомобил.

Горивото заплаща ли се или е включено в цената?

Автомобилът се предоставя с наличното гориво в резервоара и трябва да бъде върнат със същото количество гориво. При връщане с липсващо гориво, клиентът заплаща липсващото гориво. (повече информация можете да намерите тук). Препоръчваме Ви да използвате предимно бензиностанции от наложени вериги като OMV, Shell, Petrol, LUKOIL, Gazprom, Rompetrol.

Трябва ли да направя предплата, за да резервирам автомобил онлайн?

Когато правите резервация през нашия сайт, Вие може да изберете от 3 варианта: запитване, частична предплата и пълна предплата. Само след направена предплата, Ви гарантираме резервация на желания автомобил. При изпращане на запитване, може да бъде поискана предплата за потвърждаване на резервацията.

Нужна ли е кредитна карта, за да наема кола? Мога ли да използвам дебитна карта?

Когато наемате автомобил е нужно да оставите депозит с кредитна или дебитна карта (Visa или MasterCard), издадена на името на шофьора. Сумата на депозита не се изтегля от сметката Ви, само се блокира! След края на наема се разблокира. Депозитът варира между 100 – 800 € според класа.

Пътната такса (винетка) включена ли е в цената?

В цената е включена пътна такса – винетка за територията на Република България.

Може ли да се шофира с чуждестранна шофьорска книжка?

Може да шофирате с книжка издадена в друга държава. Книжката трябва да не е с изтекъл срок, или със срок изтичащ по време на наема!

Автомобилите пригодени ли са за зимни условия? Нужно ли е да се заплаща за зимно оборудване?

При резервация директно в сайта на VIVO Rent A Car, или в офис на компанията, не се заплаща за зимно оборудване. Допълнително се заплащат единствено веригите за сняг.

Има ли отстъпка за редовни клиенти?

Редовните клиенти на VIVORENT получават допълнителна отстъпка, която е базирана на броя направени резервации. Отстъпката е в допълнение към онлайн отстъпката. Повече информация за VIP програмата ни прочетете на тази страница.

Какво означава „или подобен”, когато резервираме клас автомобили?

При повечето автомобили, налични на нашата интернет страница се гарантират конкретни марка, модел, година на производство и екстри. В случаите, когато не се гарантира определен автомобил, предлагаме подобни автомобили от същия клас. Това означава, че класът предлага няколко автомобила от различни модели и марки, но с еднакви параметри (брой врати, скоростна кутия и др).

Какви застраховки са включени в цената?

Застраховка „Гражданска отговорност”. Стандартно е включена и застраховка CDW и TP. Повече за застраховките прочетете на страницата ни с условия.

Каква е разликата между столче за кола, детска седалка и бустер?

Разликата е в зависимост от килограмите и възрастта на децата (до 10 кг, 9-18 кг, 15-36 кг). Снимки на различните седалки, може да видите на Стъпка 3 от резервационния процес.

Плаща ли се за допълнителен шофьор?

Всеки допълнителен шофьор се заплаща, като таксата е 1.00 €/ден

Какво трябва да се направи, ако е необходимо излизане в чужбина?

Може да отбележите, че искате да посетите друга държава по време на резервационния процес. Нужни са следните документи: данните от паспорт/лична карта и шофьорска книжка, не по-късно от 3 работни дни преди началото на наема. Документите може да изпратите на e-mail. Тези документи са необходими, за да се подготви пълномощно или зелена карта за излизане в чужбина. Начислява се еднократна административна такса , в зависимост от наетия клас автомобил. Изисква се двоен депозит.

Какво е VIVO Xpress?

VIVO Xpress е услуга на VIVO Rent A Car, която позволява по-бърза процедура при наемане на автомобила. Това става чрез предварително изпратени данни от шофьорската книжка и лична карта/паспорт на клиента/клиентите. При попълнен VIVO Xpress, договорът Ви ще бъде готов, когато пристигнете за автомобила.

Може ли да се направи само запитване за наем, без да бъде извършено плащане?

Възможно е да изберете тази опция. Но по този начин, правите само запитване, а не резервация. Това не гарантира получаване на автомобил!

Какви са методите за плащане при онлайн резервация?

Методите на плащане са: Кредитна карта или дебитна карта, банков превод и PayPal.

Данните ми защитени ли са?

Сайтът е защитен с Web Server сертификат. Транзакциите на сайта са защитени с до 256-битово криптиране Secure Sockets Layer.

Направих резервация в сайта, какво следва?

Автоматично ще получите e-mail с номер на вашата резервация.

Може ли да правя промени по резервацията?

Когато имате вече номер на резервацията Вие може да правите промени.

Може ли да се променят датите на резервация?

Датите също могат да се променят, но е препоръчително това да не става в последния момент, за да може да се разчита на навременна реакция от наша страна.

Ще ми бъдат ли върнати парите при анулиране на резервация?

Да, но при анулиране на резервация по-малко от 72 часа преди началото на наемния период.

На летище София ще бъда ли посрещнат? Как да стигна до офиса?

Наш агент ще Ви посрещне на летището с табелка с логото на VIVORENT.

Каква е процедурата, ако полетът ми е отменен/променен?

Рент а кар агентите ни следят разписанията на самолетите, но Вие трябва да ни информирате предварително за промяната.

Какво трябва да нося при наемането на автомобил?

Необходимите документи са: валидна шофьорска книжка, паспорт или лична карта. Препоръчително е да носите Вашата кредитна карта за депозита.

Каква е процедурата при наемане на автомобил?

Ще бъде попълнен договор за наем, като Вие ще получите копие от него. Ще платите сумата за наема и допълнителните екстри, ако има такива. Пълна предплата може да бъде направена и преди началото на наема. Може да направите допълнителни застраховки. Ще Ви бъде авторизиран депозит от кредитната карта (разблокира се след края на наема). Ще огледате автомобила за щети. При наличие на драскотини или други щети ще бъдат отбелязани на договора. Правят се и подробни снимки на автомобила.

Какво представлява възвръщаемият депозит?

Депозитът е определена сума пари, която се задържа при отдаване на автомобила. Парите остават блокирани на вашата карта до края на наемния период, като те служат за залог с цел покриване на разходите за ремонт при евентуална щета (не важи в случай на закупена VIP protection и наличие на протокол от Полицията) или в случай на липса на гориво, GPS и др. Депозитът може да бъде оставен и в брой, само след изричното съгласие на агента или офис мениджъра.

Какво се случва, ако закъснея с връщането на автомобила?

Ако клиентът закъснее с връщането без да информира за това, му бива начислена такса. При закъснение за връщане на автомобила след изтичане на договора за наем без предупреждение, клиентът се таксува както следва:  до 4 часа – един наемен ден; над 4 часа – 2 наемни ден, над 8 часа – 3 наемни дни.

Какво става, ако претърпя инцидент по време на наема?

При инцидент задължително се обадете на контактния телефон, посочен в договора за наем, както и на телефон 112, за да информирате компетентните органи (Полицията).

Какво става, ако загубя ключовете или документите на колата?

Трябва веднага да сигнализирате за това. Таксата за изгубени документи е: 200 € (включително за загуба на панел на касетофон или CD). Таксата за изгубени ключове също е 200 €.

Какво става, ако върна колата по-рано от предвиденото?

Цената за целия Ви наем се прекалкулира по стандартна ценова листа, за използвания период + 3 наемни дни.

Мога ли да удължа наемния период по време на наем?

Трябва да ни информирате предварително, че искате да удължите наема. Ще бъдете помолен да посетите офис на VIVO Rent A Car, за да подпишете нов договор. В случай на невъзможност да бъде продължен наемът на конкретния автомобил, поради влизането му в нов наем, ще ви предложим алтернативен.

Как се процедира при спукана гума?

За щета по гуми и шаси, може да бъдете таксувани допълнително. Ако имате „VIP Protection“, няма да Ви бъде начислена допълнителна такса. Тя се сключва срещу допълнително заплащане по желание на клиента, и го освобождава от отговорност в случай на щети по гуми, джанти, предно стъкло и шаси.

Copyright © VIVORENT - Your Car Rental ® 1995-2021. All rights reserved